Kondis, vad är det?

Köpt ett par nya löparskor så nu är det ut och springa som gäller, eller sa jag springa? lunka är väl ett mer passande ord.
Kondis har jag noll så det gäller att ligga i ett tag så att det hela blir en trivsam upplevelse så småning om.
Just nu är det näst intill andnöd efter  3-4 km. 
En gång i tiden var jag stark jag hade sex pack på magen och träna 3-5 gånger i veckan ca 1,5 h.
Det var dock mest för att jag hade obegränsat med tid och var uttråkad därför har jag andra mål med träningen i dag.
Jag vill helt enkelt skaffa mig kondition inget överdrivet utan bara vara lite mer hälsosam och piggare om dagarna.
Hur det går kommer jag återkomma till tids nog :)   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0