Tjuvlyssnat

Nu har jag spetsat mina gigantiska öron för omvärldens resonemang och det är kul och helt gratis.
Förra veckan snappa jag upp följande.

1. Två killar sitter på spånkan och är kläda i gothisk stil den ena av dom pratar i 180 om alla möjliga händelser som inträffat för honom under hans liv, på den bredaste dialekten jag hört (antagligen från mjölby).
Den pratiga - När jag var liten vart jag överkörd av min fars traktor sedan känner jag en kille som vart överkörd av en spårvagn.
Den tysta- Jaha. 
Den pratiga- Vet du min bror var inne på apoteket och tog grattis prover på nikotin tuggumin, han är 15 år nu och det var några år sedan. 
Den tysta- Det är inte nikotin i gratis proven.
Den pratiga- Nej det brukar inte vara det men det var det i dom här, konstigt va? När jag var 13 år hade jag min första fylla på krogen.
Den tysta- Jaha.


2. I Norrköping har vi ett a-lag som inte spelar fotboll eller någon annan sport om ni förstår vad jag menar. De står i regel utanför hörsalsparken och är oftast på ett glatt skraltigt humör. Sedan tillsätter man en gäng hammarby supportrar och så kan det bli rätt roligt.

Hammarby fans- Ahhh bröööö
A-laget- Heja heja
Hammarby fansen hojtar tillbaka och går uppåt gatan.
A-laget  har ett fint leende på läpparna.
A-laget pers 1-  Vad bra att dom är här!
A- laget pers 2-  Ja då kommer inte polisen jaga oss på ett tag, då har dom att göra.
A- Laget pers 3- Ska vi se om vi kan komma in på mc donalds och fira? 
 

   

Kommentarer
Postat av: Evelina

haha, måste ha varit härligt för dig att höra dom dära samtalen ;)

2008-11-10 @ 14:53:11
URL: http://littlemissevileve.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Haha, a-lagarna var sköna.

2008-11-10 @ 16:54:59
URL: http://colorelle.blogg.se/
Postat av: Meuf

Hej, vi är två tjejor som nyss startat eget uf-företag.



Kika gärna in på våran blogg! (:



/ Marlen & Elin

2008-11-12 @ 12:15:32
URL: http://meuf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0