Piratbyrån

Men om det kostar flera hundra miljarder att göra en fet hollywoodfilm av det slag jag gillar, hur ska det då någonsin kunna produceras några bra filmer I framtiden om ingen tänker att betala för dem?
Kommer alla framtida filmer att spelas in av glada amatörer med begagnade super8-kameror? 
Det låter skittrist. Bäst att jag går och stödköper några biobiljetter. 

För det första: Mycket tyder på att filmbranschen redan nu håller på att finna andra inkomstkällor än biobiljetter, i takt med att film bara blir ett av många medium för ett varumärke som utnyttjas till max genom synergieffekter. 
Konceptet Matrix drar till exempel in mer pengar på datorspel – vilka i praktiken marknadsförs genom att Matrix-filmerna piratkopieras på Internet, samtidigt som själva datorspelet naturligtvis också kopieras. 
För det andra: Ingenting säger att bra filmer måste finansieras genom biljettintäkter. 
Svensk film är t.ex. beroende av statliga bidrag. 

Analys: Så jäkla dåligt att prata om att prata om kommunismens ondo och sedan förespråka det själva med det här väldigt dåliga förslaget. 
Nej jag vill inte betala dåliga filmer med min lön i form av högre skatt, jag vill ha möjlighet att själv välja vilken film,musik och spel som jag vill lägga mina pengar på. 
Vad tror dom att de statliga pengarna kommer ifrån? Från oss skattebetalare såklart ! 
Att ladda ner från internet är verkligen att skjuta sig själv i foten och det skadar artisterna och filmskaparna så himla mycket. Utbudet kommer bli sämre och de som sliter med plattor mm får inte betalt utan måste ha två jobb för att klara av ekonomin, det är inte rättvist inte ett dugg!
 Har lust att anställa dom och inte betala ut någon lön till dom och se hur de reagerar. Sätta dom på att göra ett data spel som tar flera år och göra och sedan lägga upp det gratis på internet. Undra om deras syn på saken skulle ändras då.

Kommentarer
Postat av: ebba

fin blogg !

kram

2008-11-19 @ 20:07:45
URL: http://skumbaanan.blogg.se/
Postat av: Chacha

riktigt snygg header, gjort den själv?:)

2008-11-19 @ 20:24:32
URL: http://spellme.blogg.se/
Postat av: maddem

Chacha- Tack så mycket, japp det är jag som har gjort den men det är inte svårt alls. Säg till om du behöver hjälp. kram

2008-11-20 @ 11:46:46
URL: http://morbengta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0