Kära dagbok!

Jag skrev jämt dagbok när jag var liten det stod i princip vem jag hade lekt med för dagen och vilken mat det var i skolan.
Sedan blev jag lite äldre och helt plötsligt var alla små gulliga notiser som bortblåsta det stod bara om elände och dagboken skrek ut vilken dålig självkänsla jag hade i den åldern.
Det var hemskt att öppna dom och läsa vilka låga tankar jag hade om mig själv, en dag var jag fullkomligt rasande på hur jag hade behandlat mig själv så jag kasta allihop.
Jag ångrar mig inte ett dugg och det kändes bara som en befrielse.
Dagböcker ska vara något positivt där man släppa ut känslor och komma på alternativa lösningar inte en svart tung bok med bara negativa aspekter på sig själv. 
Nu funderar jag på att börja igen men den här gången kommer det vara en riktig liten ego bok där jag kommer skriva ner saker jag klarat av bra eller komplimanger som jag fått.
En perfekt bok att ta fram en mulen dag då det känns jobbigt och svårt.
För alla behöver påminna sig själva ibland om sina positiva sidor istället för att hela tiden tänka på de mindre bra.
  



Kommentarer
Postat av: erik

Du är söt, omtänksam och smart, det kan du skriva in i din bok;-)

2008-11-26 @ 17:11:10
URL: http://erikheikne.blogg.se/
Postat av: madde

Vad gullig du är!

2008-11-27 @ 09:27:12
URL: http://morbengta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0