Vad är värst

Min sambo och jag kan inte enas om vilka uttryck som är acceptabelt att använda i olika sammanhang.
Erik är jätte gullig men han kan använda så ur gamla fraser som han försvarar så gott han kan.
Nu har vi länge retat varann för att vi tycker olika om två speciella uttryck, som vi använder så ofta (nog aldrig) men som vi ändå vill få klarhet i.
Vad är mest gammeldags? 
Att säga - Skam på torra land eller skam och skandal?

Skulle vara jätte kul att få reda på andras synpunkter i den här oviktiga frågan.
Hoppas hoppas att ni tycker som jag, så att han inte blir ännu värre ;)
   

Kommentarer
Postat av: Evelina

haha skam på torra land helt klart!!!!

2008-05-29 @ 16:33:37
Postat av: ulrika

Definitivt skam på torra land!

2008-05-29 @ 19:05:16
URL: http://colorelle.blogg.se
Postat av: morbengta

puhhh..jag kan andas ut.
The winner takes it all the loser standing small!

2008-05-31 @ 13:20:53
URL: http://morbengta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0