Utelista

När jag var yngre läste jag ute och innelistor.
Det var alltid en extrem lättnad när ens senaste klädköp hamna på rätt lista, och en klump i magen när man hade lagt alla sina sparpengar på en jacka som hånades i den andra.
Hela känslan av coolhet man tyckte att jackan utstråla var ett minne blott.
Allt för många gånger hamnade de stackars utelista-kläderna längst inne i garderoben på grund av en opersonlig veckorevyn. 
Nu är tack och lov den tiden förbi för mig. Nu är min devis att känns kläderna bra så är det bra.
Det hjälper både min plånbok och självkänsla, plus att jag får folk på stan att dra på smile-banden. 
För inte så länge sedan skrattade ett gäng a-lagare åt mig men det är sådant man får ta när man trivs i roliga mössor och färggranna jackor.     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0