Min lilla Nanna

image30

Min lilla åldring mår inte bra. Jag upptäckte något mystiskt som hängde på hennes lår i helgen, och jag trodde direkt att det var en tumör. Jag fick tid hos små djurs kliniken på tisdagen där de kunde konstatera att det var ett sår fyllt med var. De såg inte så stort ut från början men det var nästan hela överbenet och det gick inte att sys om de inte skulle söva henne och skära upp kanterna. Eftersom hon är 13 år är det väldigt riskfyllt så vi ska försöka behandla det och se om det läker av sig självt. Jag får snart redan spelet på det. Det är hemskt stort och att sitta och hålla fast henne när man rengör, sätter på kompress och bandage på ett sådant litet ben är inte det lättaste allra helst psykiskt.
Det är så komplext ena sidan vill jag verkligen att såret ska läka men å andra sidan kan det ta två månader och lilla Nanna ser helt deprimerad ut där hon sitter längst ner i buren och kan inte ens hoppa upp på sina grenar, pågrund av bandaget.
Det är också läskigt att jag inte har någonting som hon kan ha skadat sig på, så jag har ingen aning hur hon kan ha fått såret och hon har inte visat att hon har ont eller mått dåligt innan vi började behandlingen.
Någon som varit med om något liknande??
Några tips hur jag ska tänka? 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0