Rolig goja!

 
 
 
 
Café, Eskilstuna

Två tjejer ~20 sitter och pratar om den enas pojkvän som blev lite för full på krogen.
Tjej 1: Så somnade han på trappan utanför porten! Det var tur att grannarna ringde polisen, han kunde ju ha frusit ihjäl annars. Det var ju typ 10 minusgrader ute!
Tjej 2: Äh, han hade inte frusit ihjäl. Han var ju full, och alkohol fryser inte.

Brunnsparken, Göteborg

På väg ut från Nordstan mot Arkaden måste man korsa ett antal spårvagnsspår. En tant ~75 med rullator och en kvinna ~30 har korsat det först spåret när det börjar tjuta. Kvinnan stannar men tanten rullar mycket långsamt framåt med rullatorn. Kvinnan tar då tag i tantens arm av rädsla att hon ska gå rakt ut i spåret och bli överkörd. Tanten sliter sig loss.
Tanten: Tror du att jag är döv eller?!
Hon blänger surt på kvinnan. Kvinnan flyttar sig bort från den mycket agressiva tanten med ett skrämt ansiktsuttryck.
Tanten (lite lugnare): Vad vill du egentligen? Är du lesbisk eller?!

Buss till Tuna Park, Eskilstuna

En pappa sitter bredvid sin tonårsdotter och diskuterar.
Pappan: Jag såg ju cigarettpaketet i din väska? Du ska inte röka.
Dottern: Det var inte mitt paket!
Pappan: Sluta ljug för mig, det luktar rök om dig nu också?
Dottern (nervöst): Jag ljuger inte, jag röker inte, jag hatar cigaretter!
Pappan (argt): Sluta ljug nu, uppträd moget och var ärlig mot mig. Om du inte är ärlig mot mig i fortsättningen drar jag in din veckopeng och du får inte följa med på klassresan i april. Nu kommer du vara helt ärlig mot mig nästa gång du öppnar munnen.
Dottern (uppkäftigt): Jag har rökt i över ett år, haft sex med fyra killar och har stulit en hundralapp av dig. Jag har också snattat godis!
Pappan blir helt tyst.
Dottern (pedagogiskt): Att jag gjort detta innebär inte att jag inte älskar dig, det är bara en del av tonårsupproret, att förbjuda mig att åka med på klassresan skulle säkert påverka mig negativt och vem vet vad som händer då, jag kanske blir en värdetransportrånare när jag blir äldre! Det vill du väl inte??
Pappan: Fyra killar?!
Dottern: Va?!
Pappan: FYRA killar?!
Dottern: Äh? släpp det!

mera läsning på: http://www.tjuvlyssnat.se el http://www.bikten.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0